You are currently viewing SEO on-site i off-site. Różnice i podstawowa konfiguracja
tworzenie stron internetowych, pozycjonowanie stron, bezpieczeństwo. na stronie, SSL

SEO on-site i off-site. Różnice i podstawowa konfiguracja

Wyobraź sobie, że chcesz kupić nowy zegarek sportowy, więc włączasz przeglądarkę internetową i wpisujesz konkretne zapytanie. W odpowiedzi wyszukiwarka wyświetla listę stron internetowych, na których znajdziesz to, czego szukasz. 

Jedne witryny pojawiają się wyżej, a inne niżej lub też zupełnie na dalszych stronach wyników wyszukiwania (ang. SERP – Search Engine Result Page). Właścicielom tych witryn zależy na tym, aby ich strony wyświetlały się jako pierwsze (lub chociaż były w TOP 3), bo wtedy istnieje największe prawdopodobieństwo wejścia przez Ciebie właśnie do ich strony/sklepu i dokonania transakcji. Jak sprawić, żeby dana witryna wyświetlała się wyżej niż do tej pory? Odpowiedź jest prosta: zadbać o odpowiednią optymalizację SEO.

Czym jest SEO i jak się dzieli?

SEO (Search Optimization Engine) jest to proces optymalizacji stron internetowych pod algorytmy wyszukiwarek internetowych. W Polsce największy udział wśród wszystkich wyszukiwarek ma Google (aż 97%, na drugim miejscu znajduje się Bing). Jak już wcześniej wspomniałem, optymalizacja SEO jest procesem, a to ze względu na stale zmieniające się algorytmy wyszukiwarek internetowych. Zakres działań SEO jest bardzo szeroki, zaczynając od określenia odpowiedniej struktury strony poprzez wartościowe treści, kończąc na pozyskiwaniu linków odsyłających z innych witryn. W związku z tym zastosowano podział SEO na 2 rodzaje: SEO on-site (na stronie) i SEO off-site (poza stroną).

Na czym polega SEO on-site

Działania SEO on-site to wszystkie te związane bezpośrednio ze stroną internetową, na które Ty, jako właściciel witryny masz największy wpływ. Skupiają się na aspektach technicznych strony jak i pracą nad publikowanymi treściami. W zakres tych działań wchodzą m.in.: stosowanie semantycznej struktury HTML, dbanie o szybkość ładowania witryny, wdrożenie przyjaznych adresów, linkowanie wewnętrzne. Ten rodzaj pozycjonowania powinien być wdrożony jako pierwszy.

Czym jest z kolei SEO off-site?

Działania SEO off-site to wszystkie te, które odbywają się na zewnątrz witryny i nie są z nią bezpośrednio związane. W połączeniu z SEO on-site dają największe efekty. Głównym czynnikiem odpowiedzialnym za ten rodzaj pozycjonowania jest zdecydowanie link building, czyli zdobywanie wartościowych linków kierujących do Twojej strony. Chodzi tutaj nie o ilość odnośników, a o ich jakość. Warto się w tym wypadku postarać o linki pochodzące z portali branżowych zawierające wysoko merytoryczną wartość. Dodatkowo obecność w social media również z czasem przyniesie Ci wymierne korzyści.

Podstawowe działania SEO on-site w 8 krokach

Meta dane
Meta title i description to jedne z kluczowych elementów SEO on-site. Powinny być zwięzłe, naturalne i unikalne dla każdej podstrony oraz zawierać słowo kluczowe, na które pozycjonujesz swoją stronę. Aktualnie meta title ma największy wpływ na pozycjonowanie, a description wpływa na niego pośrednio. Oba te elementy mają wpływ na współczynnik klikalności (CTR), czyli jak często osoby, którym wyświetliła się Twoja strona, wchodzą na nią.

Optymalizacja adresów URL Optymalizacja adresów URL

Adresy URL Twojej strony powinny być przyjazne. Pewnie zastanawiasz się co to znaczy. Przyjazny link to prosty i czytelny adres, który zawiera w sobie słowo kluczowe. Użytkownik powinien być w stanie łatwo go zapamiętać i wpisać „z palca”, dodatkowo od razu po wyświetleniu się go powinien wiedzieć czego będzie dotyczyła dana podstrona.

więcej dowiesz czytając całość artykułu z bloga, tutaj link 

Informacje pochodzą z bloga firmy cyber_folks, która jest również naszym Partnerem.