Pozycjonowanie i SEO to pojęcia, które ściśle związane są z wyszukiwarką oraz silnikiem wyszukiwarki. W obecnej chwili na rynku europejskim, azjatyckim, australijskim czy amerykańskim, prym wiedzie Google.
A tym samym SEO odnosi się najczęściej do tej wyszukiwarki. Pozycjonowanie to nic innego jak część SEO, która ma na celu wpłynąć na silnik wyszukiwarki i pozycje wyświetlane po wpisaniu danej frazy. SEO natomiast jest ogółem działań mających na celu optymalizację serwisu pod kątem działania wyszukiwarki, a także optymalizację działań w zakresie wspomagania wyszukiwania danej frazy, słowa, nazwy marki lub firmy.
Czy SEO jest potrzebne?
Zadając pytanie, czy SEO jest naprawdę potrzebne, wystarczy znaleźć odpowiedź na to, jak bardzo przeciętnie wzrasta sprzedaż danego produktu lub usługi przy lepszej widoczności w wyszukiwarce. Wzrost ten zazwyczaj jest kilkunastokrotny, a zatem dochodzi do pomnożenia dochodów.
SEO, a w tym pozycjonowanie to najtańszy i jednocześnie jeden z najbardziej efektywnych sposobów pośredniego pozyskiwania klienta. Znacznie łatwiej wykorzystuje się możliwości wyszukiwarki w poszukiwaniu nowych rynków zbytu, niż przy sprzedaży bezpośredniej, gdzie wiele uzależnione jest niestety od człowieka.
SEO zmienia się od lat i przez następnych kilka lat nadal będzie się zmieniać. Pewne jest to, że rozwój tego aspektu reklamy będzie postępował, warto więc zapoznać się z tym zagadnieniem, szczególnie jeśli nasz produkt i usługa należą do produktów, które w sieci uważane są za chwytliwe.