Zadając pytanie, czy SEO jest naprawdę potrzebne, wystarczy znaleźć odpowiedź na to, jak bardzo przeciętnie wzrasta sprzedaż danego produktu lub usługi przy lepszej widoczności w wyszukiwarce. Wzrost ten zazwyczaj jest kilkunastokrotny, a zatem dochodzi do pomnożenia dochodów.
SEO, a w tym pozycjonowanie to najtańszy i jednocześnie jeden z najbardziej efektywnych sposobów pośredniego pozyskiwania klienta. Znacznie łatwiej wykorzystuje się możliwości wyszukiwarki w poszukiwaniu nowych rynków zbytu, niż przy sprzedaży bezpośredniej, gdzie wiele uzależnione jest niestety od człowieka.
SEO zmienia się od lat i przez następnych kilka lat nadal będzie się zmieniać. Pewne jest to, że rozwój tego aspektu reklamy będzie postępował, warto więc zapoznać się z tym zagadnieniem, szczególnie jeśli nasz produkt i usługa należą do produktów, które w sieci uważane są za chwytliwe.