Czy wiesz, że nie musisz być programistą, by samodzielnie zarządzać stroną internetową?
Nastały dobre czasy, kiedy nie trzeba prosić za każdym razem: „Panie Janku opublikuje Pan dziś ten artykuł, a jutro zmieni cenę w tym produkcie i doda dwie linijki”. Chcemy się z Wami podzielić wiedzą na temat CMS. Co to jest, jak wygląda, jakie są jego najpopularniejsze rodzaje, i dlaczego warto go mieć.
Co to jest CMS?
CMS to panel administracyjny do obsługi strony internetowej. Dzięki niemu nie musisz znać programowania, wiedzieć do czego służą bazy danych, skrypty i inne dziwactwa. Wystarczy, że zalogujesz się do niego i możesz w łatwy sposób – samodzielnie! bez pomocy programisty zarządzać swoją stroną:
- pisać i edytować teksty (redagować aktualności, aktualizować ofertę i ceny produktów, prowadzić bloga)
- edytować zdjęcia (dodawać, usuwać lub zamieniać)
- moderować komentarze
- i wiele więcej…
Jak wygląda CMS?
Każdy CMS posiada intuicyjne menu, a zarządzanie nim odbywa się poprzez przyciski. Natomiast pole do wpisywania treści (służący m.in do prowadzenia bloga, czy aktualizacji treści) to edytor, który doskonale znasz z worda. Jak widzisz każdy bez pomocy programisty może obsłużyć stronę internetową.
Zalety CMS
Jeśli jeszcze wątpisz w temat samego panelu administracyjnego, pozwól że pokażę Ci jego zastosowania w praktyce:
- łatwa obsługa
- obniżysz koszty prowadzenia strony do zera
- możesz dostarczać bieżące informacje o firmie (uaktualnisz ofertę, ceny produktów)
- zostawisz konkurencję w tyle (systematyczne dodasz nowe realizacje do portfolio)
- rzadkie zmiany na stronie powodują spadek pozycji w wyszukiwarce. Google bowiem wyżej pozycjonuje strony, które są częściej aktualizowane, uważa je za bardziej wartościowe. Częste zmiany na stronie zatem mają sens)
- kolejne miejsce do kontaktu z potencjalnym klientem (jesli dobrze Ci idzie budowanie więzi z klientami w mediach społecznościowych, wykorzystaj do tego także stronę internetową. Nawet jeśli oferta nie zmienia się, to każda nowa promocja lub życzenia okolicznościowe umieszczone na stronie wpłyną pozytywnie na wizerunek firmy)