Trudno nadążyć za stale uaktualnianymi wielkościami grafik w social mediach. Jakby było nam mało zmian wiele firm w ostatnich tygodniach ogłasza upadłość. Jeśli masz szczęście nie być jedną z nich nie zapomnij w tym trudnym dla wszystkich czasie zamieszczać w social mediach wartościowe posty dla klientów, aby widzieli, że Twoja firma jest nadal otwarta.
Nie zmienia to faktu, że brak stosowania się do wytycznych giganta powoduje zawsze to samo: obcięcie obszaru obrazu bądź pogorszenie jakości podczas jego kompresji. Zatem jakie są aktualne wymiary grafik Facebook?
Zdjęcie profilowe – Avatar [170 x 170 px]
Zalecam jednak wgrywanie plików o lepszej rozdzielczości np. 600 x 600 px lub 900 x 900 px. Wtedy grafika będzie wyglądała dobrze jakościowo na każdej wielkości ekranu. A tutaj szczegółowe wytyczne z profilu Facebook.
Zdjęcie w tle [820 x 312 px] cover photo
Oficjalne wymiary to: 820 x 312 px. Dla urządzeń mobilnych to 640 x 360 px. Dokładne informacje na profilu Facebook.
Wideo w tle [820 x 462 px] jako cover photo
Jak to wygląda w praktyce? Jedynie komputery stacjonarne wyświetlają ten film, natomiast urządzenia mobilne pokazują jedynie klatkę w postaci grafiki (można ją wybrać z kilkunastu losowych podczas dodawania filmu). Pamiętaj, że zasada co się wyświetli jest podobna do tej powyżej przy dodawaniu zdjęcia, zatem na mobilnych będzie to pełna klatka z filmu 820 x 462 px, natomiast najważniejsze informacje umieszczamy w prostokącie na środku, ponieważ komputery znowu nie wyświetlają całości filmu.
Grafiki jako zwykły post na tablicy
Poziome – najlepiej wygląda 1200 x 900 px, jednak Facebook nie narzuca Ci konkretnego stosunku boków, Pionowe [640x 960 px] Kwadrat [1200 x 1200 px].
Grafiki jako wydarzenia [1200 x 628 px]
Wymiar gwarantuje, że nic nie zostanie przycięte, nawet w przypadku urządzeń mobilnych. Więcej na profilu Facebook.
Wideo w postach [9:16 do 16:9]
Maksymalny rozmiar pliku to 4GB. Czas trwania od 1 sekundy do 240 minut. Link pod którym znajdziecie bardziej szczegółową charakterystykę filmów na Facebooku.