Pozycjonowanie stron, nazywane także SEO(z ang. search engine optimization), to złożony proces składający się z działań optymalizacyjnych on-page i off-page przeprowadzanych zgodnie z wytycznymi dla Webmasterów, które mają na celu uzyskanie jak najlepszej oceny zarówno przez roboty wyszukiwarki, jak i samych użytkowników.

pozycjonowanie stron www

Zadaniem pozycjonowania jest optymalizacja strony pod kątem jej struktury, nasycenie jej jak najbardziej wartościowymi treściami (tzw. słowami i frazami kluczowymi) i zbudowanie szerokiego zaplecza naturalnych linków (tzw. link building) prowadzących do strony.

Działania te dzielą się na wspomniane wcześniej działania on-page i off-page: podstawą czynności on-page jest dobieranie precyzyjnych fraz kluczowych, dzięki którym możliwe będzie pojawienie się strony w TOP10 wyników wyszukiwania Google; off-page natomiast obejmuje przede wszystkim budowanie profilu linkowego. Jest to również proces ciągłej optymalizacji strony na podstawie analityki (także konkurencji), monitorowania pozycji i zmian zachodzących w algorytmach Google.

Jak działa SEO?

Każdy rodzaj reklamy i promocji w sieci czy w innych mediach wymaga odpowiedniego przewodnictwa oraz właściwego zaplanowania. Szczególnie ważne jest to w internecie, gdzie siłą reklamy jest dotarcie do odpowiedniej liczby osób, która ponadto przejawia zainteresowanie danym produktem. W ten aspekt reklamy uderza pozycjonowanie i ogólnie pojęte SEO, czyli reklama, która wpływa na odbiorcę poprzez zastosowanie jej w silniku wyszukiwarki.

twojastrona - kodowanie stron internetowych

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie i SEO to pojęcia, które ściśle związane są z wyszukiwarką oraz silnikiem wyszukiwarki. W obecnej chwili na rynku europejskim, azjatyckim, australijskim czy amerykańskim, prym wiedzie Google. A tym samym SEO odnosi się najczęściej do tej wyszukiwarki. Pozycjonowanie to nic innego jak część SEO, która ma na celu wpłynąć na silnik wyszukiwarki i pozycje wyświetlane po wpisaniu danej frazy. SEO natomiast jest ogółem działań mających na celu optymalizację serwisu pod kątem działania wyszukiwarki, a także optymalizację działań w zakresie wspomagania wyszukiwania danej frazy, słowa, nazwy marki lub firmy.