pozycjonowanie stron www
twojastrona, pozycjonowanie stron, projektowanie stron

Google Search Console – przewodnik po narzędziu

  • Post category:blog

Skuteczne pozycjonowanie bez odpowiednich narzędzi analitycznych jest niemożliwe. 

Jednym z niedocenianych narzędzi jest Google Search Console. W tym artykule skupimy się na dokładnym poznaniu jego funkcji oraz wyciąganiu wniosków z analizy. 

Po pierwsze, dlatego, że codziennie pracujemy w Google Search Console, a po drugie, żebyś Ty mógł wracać do tego artykułu w trakcie poznawania tego narzędzia.

Czym jest Google Search Console i skąd pobiera dane?

Google Search Console (GSC) to narzędzie analityczne od Google, za pomocą którego jesteśmy w stanie analizować stan witryny oraz sprawdzić, czy na stronie wykryto błędy związane z indeksowaniem. Wszystkie dane, które się tam znajdują, dotyczą bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Jak założyć konto Google Search Console?

Pierwszy krok, jaki należy wykonać to zweryfikowanie konta w usłudze Google. Przejdź na stronę narzędzia, które jest dostępne pod adresem https://search.google.com/.

Powinieneś zacząć od zweryfikowania swojej strony. Możesz to zrobić na 2 sposoby. Pierwszy to weryfikacja domeny za pomocą wpisu w rekordzie DNS.

Zaletą tej metody jest zbieranie informacji w narzędziu z różnych wariantów adresu Twojej strony bez względu na protokół.

W drugiej metodzie należy wskazać dokładny adres URL, który pojawia się w przeglądarce. Jeżeli strona występuje z protokołem SSL oraz wersją WWW, URL będzie wyglądał następująco: https://www.domena.pl. Taki adres wpisz w polu prefiks adresu URL.

W tym przypadku masz do wyboru kilka sposobów na zweryfikowanie własności:

PLIK HTML – plik należy pobrać oraz wgrać do katalogu strony, którą chcemy zweryfikować.
Tag HTML – kopiujesz podany znacznik meta oraz dodajesz go w kodzie strony, w sekcji, czyli w nagłówku strony. Google Analytics – jeśli na tym samym koncie Google posiadasz już zweryfikowaną usługę Google Analytics, ten sposób weryfikacji jest najprostszy i najszybszy. 

Co ważne, nie wymaga ingerencji w kod źródłowy strony.Menedżer tagów Google – jeśli na weryfikowanej stronie znajduje się Google Tag Manager, należy utworzyć kod kontenera – jest to zbiór tagów, zmiennych oraz reguł.DNS – aby skorzystać z tej metody, należy skopiować podany rekord TXT, a następnie dodać go w miejscu konfiguracji domeny na stronie dostawcy.

więcej dowiesz czytając całość artykułu z bloga, tutaj link 

Informacje pochodzą z bloga firmy cyber_folks, która jest również naszym Partnerem.