projektowanie stron Gdynia
tworzenie i projektowanie stron www, pozycjonowanie stron internetowych

Jak wypromować sklep internetowy?

  • Post category:blog

Niski próg wejścia na rynek, rekordowa liczba kupujących online, możliwość dotarcia do precyzyjnie określonych grup odbiorców i rosnąca z roku na rok przewaga nad handlem tradycyjnym – to tylko niektóre argumenty przemawiające za tym, że warto dziś sprzedawać online.

Branża e-commerce rozwija się w zawrotnym tempie i nie będzie przesadą, jeśli stwierdzimy, że najlepsze dopiero przed nami. Błyskawiczne tempo rozwoju ma jednak również swoją ciemną stronę – zabójczą konkurencję, a wraz z nią nieustanną walkę o uwagę e-konsumentów i udział w handlu elektronicznym. Jak reklamować sklep internetowy, by odnieść sukces na rynku? 

Reklama sklepu internetowego – dlaczego musisz w nią zainwestować?

Polska jest na 18. miejscu pod względem wielkości handlu elektronicznego na świecie [1]. To imponujący wynik, zwłaszcza że pozwolił nam wyprzedzić takie kraje jak Szwecja czy Meksyk, a jak wynika z analiz PwC, już w 2026 roku polski rynek e-handlu ma osiągnąć wartość aż 162 mld zł brutto [2].

Branża e-commerce od wielu lat odnotowuje stałe, dwucyfrowe wzrosty, ale generowaną przez ten sektor sprzedaż znacząco przyspieszyła pandemia COVID-19. Wprowadzane kolejno lockdown’y przyczyniły się również do zmiany zachowań i przyzwyczajeń konsumentów. Znacząco wzrosła liczba kupujących online, a co za tym idzie wartość miesięcznych wydatków na zakupy w sieci

Tak dobre wyniki sprzedaży oznaczają jednak nieustannie rosnące potrzeby w zakresie e-marketingu. Jeżeli masz swój sklep internetowy lub planujesz go wkrótce otworzyć, musisz postawić na jego intensywną promocję. Bez odpowiedniej reklamy nie dotrzesz do swoich klientów, zwłaszcza w obliczu ciągle rosnącej konkurencji.

Jak wypromować sklep internetowy?

Nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania na to, jak promować sklep internetowy. Jeżeli chcesz zwiększyć sprzedaż w obszarze online, musisz dywersyfikować źródła e-marketingu. Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze i najskuteczniejsze sposoby na reklamowanie sklepu internetowego, które warto łączyć, aby uzyskać wymierne efekty.

Pozycjonowanie sklepu internetowego
Pozycjonowanie, określane również jako SEO (ang. Search Engine Optimization), to już nie alternatywa, ale konieczność. Wystarczy tylko wspomnieć, że ruch z Google stanowi dziś ponad 40% ruchu sklepów internetowych i odpowiada za około 36% ich przychodów [3]. To wystarczający dowód na to, że Twoja obecność w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie jest dziś niezbędna.

Jeżeli chcesz prowadzić sklep internetowy, który przyciąga klientów realnie zainteresowanych Twoją ofertą, musisz popracować nad poprawą jego pozycji w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania, a więc tych, które Google uznaje za najbardziej trafne i wszechstronne dla haseł wpisywanych przez Internautów w wyszukiwarkę. Temu właśnie służy pozycjonowanie sklepu internetowego, czyli budowanie naturalnej pozycji w wyszukiwarce.

SEO uznawane jest za najefektywniejszą formę promocji dla sklepów internetowych. Ten kanał marketingowy stosuje blisko 80% przedsiębiorców rozwijających swój biznes w Internecie [4]. Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga jednak zaawansowanych i cyklicznie przeprowadzanych działań z zakresu technicznej optymalizacji witryny, content marketingu i pozyskiwania linków.

I warto w tym miejscu od razu podkreślić, że w pozycjonowaniu chodzi nie tylko o uzyskanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce, ale przede wszystkim o generowanie konwersji w postaci zakupów. Dlatego w działaniach SEO istotną rolę odgrywa optymalizacja współczynnika konwersji, a więc wdrożenie takich zmian, które skłonią użytkownika do dokonania zakupu. Mowa tu między innymi o zapewnieniu łatwej i czytelnej nawigacji, maksymalnym uproszczeniu kroków zakupowych i innych elementach UX’owych, które budują pozytywne wrażenia odbiorców.

Z tego powodu coraz większe zastosowanie znajdują strategie SXO (ang. Search Experience Optimization – optymalizacja doświadczeń użytkownika), łączące SEO (ang. Search Engine Optimization – optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych) i UX (ang. User Experience – doświadczenie użytkownika).

Na pierwsze satysfakcjonujące efekty pozycjonowania musisz poczekać zwykle kilka miesięcy, ale to opłacalna inwestycja. Regularne prace pozycjonerskie przyniosą Ci stałe rezultaty w postaci rosnącej z miesiąca na miesiąc liczby wartościowych odwiedzin na stronie i coraz wyższego współczynnika konwersji.

Zalety pozycjonowania:

  • widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania na setki słów kluczowych powiązanych z Twoją ofertą,
  • długotrwałe i stabilne efekty,
  • rosnąca liczba klientów przy stałym budżecie,
  • wzrost wartościowego ruchu na stronie,
  • budowanie przewagi konkurencyjnej na rynku.
Informacje pochodzą z bloga firmy cyber_folks, która jest również naszym Partnerem.