Ile kosztuje reklama w Google Ads?

pozycjonowanie stron, google Ads

Google Ads to system wyświetlania linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google i sieci jej partnerów. Google oferuje szeroki wybór reklam w różnej formie. Reklama rozliczana jest między innymi w modelu CPC, CPM, CPV czy ROAS. Reklamodawca decyduje o budżecie, słowach kluczowych, treści reklam i miejscach docelowych, w których reklama będzie się wyświetlać. 

Co ciekawe, dostęp do utworzenia kampanii Ads może uzyskać każdy, wystarczy zarejestrować się, a następnie zalogować na swoje konto pod adresem: https://ads.google.com/. Google udostępnia też obszerny dział pomocy: Centrum pomocy Google Ads.

Rodzaje reklamy w Google:

Tekstowa reklama AdWords w sieci wyszukiwania – najpopularniejsza!

Reklama displayowa w sieci reklamowej Google

Produktowa – Zakupy Google

Remarketing i remarketing dynamiczny

Wideo w YouTube

Reklama w Gmail

Reklama aplikacji

Modele rozliczeń kampanii Google Ads

Istnieje kilka modeli rozliczania kampanii w Google.

CPC (cost per click) – najpopularniejszy model rozliczania w kampanii. Płacimy w nim za każde kliknięcie w reklamę. Wyświetlenie reklamy jest bezpłatne.

eCPC (Ulepszony CPC) – model, w którym algorytmy decydują o górnej granicy stawki za kliknięcie, tak aby maksymalizować liczbę konwersji.

CPM (cost per mile) – płatność za 1000 wyświetleń, wykorzystywana w kampaniach skierowanych na budowanie widoczności, świadomości marki.

CPV (cost per view) – w tym modelu płacimy za wyświetlenie, jeżeli użytkownik obejrzy minimum 30 sec. filmu lub cały, jeżeli jest on krótszy.

ROAS (return on ad spend) – inteligenty system dobierania stawek. Algorytm Google Ads sam dopasowuje maksymalną stawkę za kliknięcie, aby uzyskać określony przez nas docelowy ROAS.

CPA (cost per action) – inteligentny system ustawiania stawek maksymalnych za kliknięcie, aby maksymalizować konwersje. Na podstawie zadeklarowanej maksymalnej stawki za konwersję.

W jaki sposób Google ustala pozycję i koszt reklamy w Google Ads?

Reklamy w Google Ads są głównie reklamami CPC, czyli płacimy za każde kliknięcie. Koszt kliknięcia (cena AdWords) jest ustalany na podstawie licytacji reklam. Firmy zainteresowane reklamą na konkretne słowo kluczowe, licytują pomiędzy sobą, deklarując maksymalną stawkę CPC.

reklama google